Chia sjemenke – prednosti konzumacije ove super namirnice

Pročitali ste puno savjeta da treba konzumirati chia sjemenke ali ne znate zašto su dobre i kako ih pripremiti?
Ime chia dolazi od Aztečke riječi za ‘masno’, koja je ‘chian’, a to objašnjava činjenicu da je jedna od glavnih prednosti chia smjenki upravo to što je vrlo je bogata omega-3 kiselinama koje su vrsta nezasićenih masti.

Lako je pomiješati pojmove omega-3 i omega-6. U osnovi, omega-3 kiseline su masti do koje nije tako lako doći. Oni su, između ostalog, u ribljim uljima, lanenim sjemenkama, sjemenkama kivija i sjemenkama chia. Omega-6, s druge strane, nalazi se gotovo svugdje gdje god pogledate: orašasti plodovi, biljna ulja, avokado, itd. Kad je riječ o količini omega-3 ulja u raznim sjemenskim uljima, chia sjeme ima najveći sadržaj, a nalazi se i iznad sjemenki kivija, perile i lana.

Chia sjemenke i probava
Većina ljudi koji su svjesni zdravlja biti će više upoznati s lanenim sjemenkama (lanenim sjemenkama) nego s sjemenkama chia. Dakle, ako ste ikada stavili žlicu lanenog sjemena u neku vodu i ostavili je trideset minuta, vratili biste se da biste pronašli neku vrstu ljepljive otopine, nalik na konzistenciju gela.

Pa, ista stvar se događa s chia sjemenkama, one djeluju na isti način u vašem crijevu. To znači da su stvarno dobri za vaš probavni sustav, pružajući i veliku količinu vlakana, a isto tako i djelovanje na formiranje gel otopine koja prolazi kroz vaše tijelo i čisti tijelo svojim prolaskom. Također se smatra da ovaj gel fizički sprječava brzo razbijanje ugljikohidrata u tijelu usporavajući djelovanje enzima na ugljikohidrate.

Chia – nutritivna vrijednost
Chia sjeme je nekad bila osnovna hrana Azteka, voljena zbog svoje sposobnosti da se održi i pruži izdržljivost. Zapravo, praktički bi mogli živjeti samo od nje, jer ima 19 aminokiselina, sa svim esencijalnim aminokiselinama osim taurina.

Chia smjenenke pridonose skidanju suviška kilograma, koriste za jačanje zuba i kostiju, opskrbljuju tijelo bjelančevinama, imaju pozitivan utjecaj na san!

 

 

✅Chia je bez glutena
✅Ima super visoku zasićenost dijetalnih vlakana, što ga ju čini izvrsnim za probavu i iscjeljivanje.
✅Sadrži 20% omega-3 ALA, što ju čini super hranom za mozak i srce.
✅Chia ima osam puta više omega-3 nego losos!
✅Ima 20% proteina
✅Visoka je u količini antioksidanata (ima četiri puta veću ORAC vrijednost od borovnica)
✅Chia sadrži pet puta više kalcija od mlijeka
✅Chia sadrži sedam puta više vitamina C nego naranče
✅Sadrži tri puta više željeza nego špinat
✅Sadrži dvostruko više kalija nego banana
✅To je hrana za zdravu kožu, kosu i nokte
✅Pozitivno utječe na uravnoteženje razine glukoze u krvi (što ju čini izvrsnim za dijabetičare)
✅Chia čini izvrsnu zamjenu za jaja. Kombinirajte s vodom kako biste stvorili gel i dodajte ga receptima koji zahtijevaju jaje.

Pa kako konzumirati chiu? Pa, možete ju samljeti u obroku koji se zove “pinole” i dodati ju u bilo što. U Meksiku miješaju cijelo chia sjeme s vodom ili voćnim sokom kako bi napravili nešto što nazivaju ‘chia fresca’ što se prevodi kao ‘svježa chia’. Također ih možete koristite u salatama, smutijima, sokovima, desertima, umacima za glavna jela…

DONOSIMO VAM 3 IDEJE KAKO KONZUMIRATI CHIA SJEMENKE!

1. Gel od chia sjemenki

Sastojci:
1/4 šalice chia sjemenki
2/4 šalice filtrirane vode

Priprema:
Oba sastojka dobro promiješajte, pustite da se malo slegne i ponovno promiješajte. Nakon toga pustite da odstoji 5-10 minuta dok se gel ne formira. Nakon toga promiješajte gel još jednom i dodajte pola porcije gela u obrok koji jedete.

Gel od chia sjemenki u hladnjaku može stajati čak do 2 tjedna. Kako ne mijenja okus hrane, možete ga dodavati u apsolutno bilo što – pahuljice, kečap, umake, marmelade i džemove. Ovaj gel sadrži visok udio vode što poboljšava cjelokupnu hidrataciju organizma i ravnotežu elektrolita u tijelu.


2. Kaša s chia sjemenkama

Sastojci:
    1/3 šalice chia sjemenki
    2/3 šalice vode
    1/2 banane
    1 žlica goji bobica
    1 žlica kokosovog čipsa
    1 čajna žličica agavinog sirupa
    1 žlica bučnih sjemenki
    1 žlica suncokretovih sjemenki

Priprema:
Chia sjemenke u većoj zdjelici promiješajte s vodom i dodajte agavin sirup i kokosov čips. Dobro miješajte sve sastojke. Nakon toga dodajte bučine i suncokretove sjemenke. Nakon što upiju svu vodu, kaša postaje kompaktna. Smjesu prebacite u posudu i na to gore narežite banane i goji bobice.


3. Zobeni keksići s chia sjemenkama

Sastojci:
    1,5 žlica chia sjemenki
    0,5 dl bademovog ili zobenog mlijeka
    2 banane (oguljena i zgnječena)
    150 g zobenih pahuljica (sitniji tip)
    50 g datulja (nasjeckane na sitno)
    50 g naribane tamne čokolade
    1 žlica maslaca od badema
    cimet

Priprema:
Prije početka miješanja sastojaka, zagrijte pećnicu na 180 stupnjeva. U posudi promiješajte chia sjemenke i bademovo mlijeko i pustite da odstoji 10-ak minuta. Kada se stvori gel, istresite ga u veću posudu i dodajte zgnječene banane, zobene pahuljice, maslac od badema i cimet. Navedeno miješajte dok smjesa ne postane jednolična. Na kraju nježno umiješajte komadiće čokolade i datulje.

Na papir za pečenje oblikujte manje keksiće. Pecite 17-20 minuta, odnosno dok dno keksića ne dobije zlatno-smeđu boju.